AKADEMİK PROGRAMLAR

TÜRKÇE

Öğrenciler; Türkçe derslerinde öğrendiklerini yazılı ve sözlü çalışmalarla, sunumlarla, grup çalışmalarıyla ve farklı metin türlerini inceleyerek pekiştirirler. Öğrencilere görüp izlediklerini, dinlediklerini, okuduklarını, incelediklerini, düşündüklerini ve tasarladıklarını söz ya da yazı ile doğru ve amaca uygun olarak anlatma becerisi ve alışkanlığını kazandırmak; Türk dilini sevdirmek, Türk dilinin kurallarını sezdirmek, Türkçeyi bilinçli, özenli ve doğru kullanmaya yönlendirmek; etkili dinlemeyi ve okuma alışkanlığı zevkini kazandırmak, estetik duygularının ve sözcük dağarcıklarının gelişmesine yardımcı olmak; bilimsel, eleştirici, doğru, yapıcı ve yaratıcı düşünme yollarını kazandırmak Türkçe dersimizin amaçları arasında yer alır.

İNGİLİZCE

Ortaokul İngilizce programının amacı İngilizce dil yeterliliğini daha da geliştirmektir. Edebiyat çevreleri ve çalışmaları, okuma, yazma, konuşma ve dinleme alanlarında öğrenci odaklı, işbirlikçi öğrenmeyi teşvik etmek için birincil araçlar olarak kullanılmaktadır. Ortaokul İngilizce programı, yaşam boyu öğrenme arayışını destekleyen erken bir okuma sevgisi geliştirmeyi amaçlamaktadır.

MATEMATİK

Okulumuzda matematik öğretiminde kavramaya, problem çözmeye, eleştirel ve yaratıcı düşünmeye , tartışmaya, araştırma yapmaya ve teknoloji kullanmaya ağırlık verilmektedir. Derslerimizde; bilginin farklı durumlarda, koşullarda ve zamanlarda kullanılmasına yönelik drama, proje ve örnek olay inceleme çalışmaları yapılarak zenginleştirilmişmatematik öğretme-öğrenme etkinlikleri gerçekleştirilmektedir. Matematik sınıflarımızda öğrencilerimizin doğru cevabı bulma kaygısı olmadığı, merak duygularını kullanarak matematiksel argümanlar geliştirdikleri, bolca şaşırıp daima sorguladıkları dersler üretilmektedir.

FEN BİLİMLERİ

Fen bilimleri öğretim programının amacı; fen okur-yazarı, sorgulayan ve olaylara eleştirel yaklaşan, çevresinde gözlemlediği problemleri çözen ve karar verme becerileri yüksek olan, çevreye olan merak duygusu ile yaşam boyu öğrenmeyi benimsemiş, bilimsel araşırma yöntemlerini bilen ve bilgiyi analiz ederken süreci sorgulayıp, sonuçları değerlendirebilen, teknolojiyi bireysel ve toplumsal gelişimler adına etkili kullanabilen, bilim ve teknolojiye ait yenilikleri yakından takip eden, çevreye karşı sorumluluklarını bilen ve sağlıklı yaşamanın önemini kavrayan, bilimin yanı sıra evrensel değerlere sahip çıkan ve toplumun gelişmesi için kendi gelişimini öne koyan bireyler yetiştirmektir. Okul laboratuvarımızda deneyler; doğada gözlem ve sorgulamalar yaparak konularımızın daha kalıcı olması için birbirinden farklı projeler üretiyoruz.

SOSYAL BİLİMLER

İnkılap tarihi dersimizde ulusal birlik ve beraberliğin önemini göstermek,Türk toplumunun çağdaş uygarlık düzeyine yükselmesi amacıyla hangi yeniliklerin yapılarak çağdaşlaşma yoluna girdiğini öğrenmek temelamaçlarımızdır. Türkiye Cumhuriyeti Devleti’nin ulusal hedef ve amaçları, Türk milli mücadelesinin safhaları, Türkiye Cumhuriyeti tarihi, Atatürk ilke ve inkılapları ile Atatürkçü düşünce sistemi dersimizin ana konuları arasındadır. Sosyal Bilgiler dersi öğrencilerin özgür bir birey olarak fiziksel ve duygusal özelliklerinin; ilgi, istek ve yeteneklerinin farkına varır. Temel demokratik değerlerle donanmış, insan haklarına saygılı ve yaşadığı çevreye duyarlı bireyler yetiştirmek dersimizin hedefleri arasındadır. Derslerimizde; öğrencilerin öğrenme sürecinde geçmiş yaşantılarından örnekler sunmalarına ve çevreyle etkileşim kurmasına olanak sağlanarak gelecekteki yaşamlarına ışık tutarak bireylerden beklenen niteliklerin geliştirilmesine duyarlılık gösteririz.

ALMANCA

Ortaokulda Almanca derslerinin amacı, günlük hayatta iletişim kurmak için temel yapıları ve kelimeleri öğrenmektir. 5, 6, 7 ve 8. sınıfta öğrenciler, özellikle Almanca öğrenmek isteyen yaş gruplarına uygun öğrenme materyalleri ile çalışmaktadırlar. Almanca derslerinde dört farklı yeteneği öğrenmek ve uygulamak için farklı yöntemler kullanmaktayız. Öğrenciler, okul kütüphanesinde bulunan Almanca kaynak vekitaplardan yararlanabilirler.

DİN KÜLTÜRÜ VE AHLAK BİLGİSİ

Din kültürü ve ahlak bilgisi derslerinde hem bireysel olarak öğrencilerimizin ahlakını güzelleştirmek ve yüceltmek hem de meslek etiği noktasında öğrencilerimize gerekli sorumluluk bilincini aşılamaya çalışıyoruz. Bu noktada da inancımız olan İslam Dini’nin temel kaynağı Kuranı Kerim’i ve peygamberimiz Hz. Muhammed’i referans alarak derslerimizi işlemekteyiz. Aynı zamanda yaşayan dünya dinlerinin evrensel öğütlerinden de örnekler vererek, ahlakın tüm toplumlarda geçmişten günümüze varlığını devam ettiren ve varlığını koruyabilmesi noktasında da her bireye ayrı ayrı sorumluluğun düştüğünü anlatmaya çalışıyoruz.

GÖRSEL SANATLAR

Görsel sanatlar dersinde öğrenciler, sanat becerilerini geliştirmeye yönelik tekniklere ağırlık verirler: Üç boyutlu yapı teknikleri, kitap oluşturma, hassas ölçümler, gözlemsel çizim çalışmaları, perspektif ve oran/orantı.Bununla birlikte kendi kültürlerinden ve diğer kültürlerden farklı sanatçıları ve sanat formlarını öğrenirken, başarılı birer sanatçı olmak için gerekli olan temel becerileri de kazanırlar. Öğrenciler sorgulama, kendilerini değerlendirme ve açık fikirli olma gibi hayatları boyunca ihtiyaçları olacak bilgi ve yetenekleri de öğrenirler. İletişim kurma ve problem çözme becerilerini geliştirerek hem bağımsız hem de grupla çalışmaları yaparlar. Kendilerinin de yer aldığı doğa ve dünya hakkında fikirler edinirler. Kendi çalışmalarında farklı zamanlardan, ülkelerden ve kültürlerden sanatçılar arasında bağlantılar kurarak, küresel farkındalık geliştirmeye başlarlar.

BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ / TEKNOLOJİ VE TASARIM

Bilişim teknolojileri, hayatımızın her aşamasında karşımıza çıkan, hayatımızı kolaylaştıran ve yaşam standartlarımızı artıran bir öğe haline gelmiştir. Bireylerin bu teknolojiyi doğru ve yararlı bir şekilde kullanmayı öğrenmeleri, bilişim teknolojilerinin oluşturabileceği risklerin farkına varmaları gerekmektedir. Derslerimizde, öğrencilerimize temel bilgisayar yetenekleri öğretilmektedir; kelime işlemci, sunum hazırlama ve sunum teknikleri, dijital ortamda bilgi arama ve bilgi güvenliği, hesap tablosu oluşturma, grafik hazırlama teknikleri, temel bilgisayar donanımı ve bilgisayar tarihçesi konuları ile öğrencilerimiz 21. Yüzyılda üretken, bilgili ve becerili birer birey haline gelmeleri amaçlanmaktadır. Teknoloji ve Tasarım; herhangi bir projeyi tasarlamak, o tasarımı hayata geçirebilmek için araştırma yapmak, projeyi parçalara bölüp yönetmek, zaman planlaması yapmak, tasarım aşamasında çıkabilecek problemleri önceden fark etmek ve/veya çıkan problemlere çözüm üretmek süreçlerini kapsar. Bu nedenle öğrencilerimiz ile basit teknikler kullanarak iki boyutlu (2B) tasarım ve video hazırlama projeleri ile hem tasarım teknikleri öğrenmekte hem de kişisel olarak proje yönetme konularını anlamaları amaçlanmaktadır.

BEDEN EĞİTİMİ

BELS’te tüm öğrenciler; zihinsel, bedensel ve ruhsal sağlıklarını inşa etmek amacıyla Beden Eğitimi dersine katılırlar. Öğrenciler farklı spor dalları ve oyunlar ile ilgili egzersizler yapmak için eğlenceli ve çeşitli yollar izlerler. Sporun temel kurallarını ve spor stratejisini ayrıca fitness ve aktivitenin önemini öğrenirler. Adil oyun, işbirliği, güven ve liderliğin önemini kavrarlar.

MÜZİK

Öğrencilerin beden dili müziğini, müzikal duyumunu, ritm duygularını,teorik müzikal bilgileri doğrultusunda küçük kas geliştirme çalışmalarıyaparak ve kendilerini daha iyi ifade etmelerini sağlayarak gelişen sorgulayan, sanatsal bir birey olmaları amaçlanmaktadır.