© International Baccalaureate Organization 2024

IB PYP – İlk Yıllar Programı (PYP) ve Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli Entegrasyonu

İlk Yıllar Programı (PYP), Uluslararası Bakalorya (IB) tarafından 3-12 yaşlarındaki öğrenciler için tasarlanmış disiplinlerüstü bir müfredat çerçevesidir. Çocuğun doğal merakını, yaratıcılığını ve bireysel özelliklerini temel alan PYP; öğrencilerin hayat boyu öğrenme sevgisi edinmelerini sağlayacak öğrenme ortamları sunar.

Okulumuzda Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli, anasınıfı, 1. ve 2. sınıflarda (PYP Early Years – İlk Yıllar Programı) PYP çerçevesi ile birlikte uygulanmaktadır. Bu entegrasyon; hem ulusal müfredatın gerekliliklerini karşılayan hem de sorgulamaya dayalı, öğrenci merkezli, uluslararası bir öğrenme yaklaşımını destekleyen güçlü bir yapı oluşturur. PYP okulları, öğrencilerin fiziksel, sosyal, zihinsel, kültürel ve estetik tüm ihtiyaçlarını gözeterek öğrenmenin ilgi çekici, ilgili, düşündürücü ve anlamlı olmasını sağlar. Programın temeli disiplinler üstü yaklaşımdır; küresel öneme sahip temalar aracılığıyla öğrenciler büyük fikirleri araştırırken farklı disiplinlerde öğrenme fırsatları yakalar.

İngilizce

İngilizce programımız her sınıf seviyesine özel olarak tasarlanmıştır ve öğrencilerin konuşma, dinleme, okuma ve yazma becerilerini geliştirmeye odaklanır. Anadil öğretmenlerimiz farklı programları, modern yöntemleri ve çoklu öğretim stratejilerini bir araya getirerek öğrencilerin dil gelişimini destekler.

Öğrenciler konuşurken açık ve anlaşılır olmaya teşvik edilir; farklı aksanları tanımaları için ses kullanımı ve telaffuz çalışmaları yapılır. Sınıf seviyeleri ilerledikçe öğrenciler fikirleri tahmin etme, açıklama yapma ve özgün düşüncelerini ifade etmede kendilerini daha güvende hissederler.

Okuma, İngilizce öğretimimizin temel yapı taşıdır. Her sınıfın kendi İngilizce kütüphanesi vardır ve öğrenciler düzenli olarak kitaplarla buluşturulur. Yazı becerileri ise 1. sınıftan itibaren desteklenir ve üst sınıflarda öğrenciler daha uzun ve kapsamlı metinler oluşturabilir hâle gelir.

Matematik

BELS matematik programı, öğrencilerin düşünme sınırlarını zorlamalarını, üretken problem çözmeyi ve işbirliği içinde öğrenmeyi teşvik eder. Öğretmenlerimiz, farklı öğrenme stillerine sahip öğrencileri desteklemek için çeşitli öğretim yöntemleri kullanır.

Ana sınıfından 4. sınıfa kadar öğrenciler; temel sayı bilgisinden büyük sayılarla işlemlere, geometri kavramlarından matematiksel dil kullanımına kadar geniş bir yelpazede öğrenme fırsatı bulurlar. PYP yaklaşımı ile Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli kazanımları uyumlu şekilde planlanarak hem Türkçe hem İngilizce matematik öğrenimi desteklenir.

Sosyal Bilgiler

Sosyal Bilgiler programımız, öğrencilerin aktif, bilinçli ve topluma katkı sunan bireyler olmalarını hedefler. Çocuklar;

  • kendi kimliklerini keşfeder,
  • toplulukları ve kültürleri tanır,
  • farklı bakış açılarını anlamayı öğrenir,
  • işbirliği, problem çözme ve karar verme becerilerini geliştirirler.

Öğretmenlerimiz, öğrencilerin dünyayı daha iyi anlamaları ve küresel bir topluluğun aktif üyeleri olmaları için rehberlik eder.

Beden Eğitimi, Sanat, Müzik ve PSE (Kişisel Sosyal Eğitim)

Okulumuzda sağlık, esenlik ve sosyal-duygusal gelişim bütüncül bir yaklaşımla ele alınmaktadır. Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli’nin insan-odaklı yaklaşımı ile PYP’nin sorgulamaya dayalı yapısı birleşerek öğrencilerimiz için güçlü bir temel oluşturur.

PSE – Personal Social Education (Kişisel Sosyal Eğitim)

PSE programı, öğrencilerin sosyal-duygusal gelişimlerini destekler. Öğrenciler:

  • kendilerini tanıma,
  • duygularını anlama ve ifade etme,
  • problem çözme,
  • empati kurma,
  • sağlıklı iletişim,
  • öz düzenleme becerileri kazanırlar.

PSE, PYP’nin “öğrencinin bütüncül gelişimi” ilkesini desteklerken, Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli’nin değerler, iletişim, sosyal beceriler ve kişisel gelişim başlıklarıyla da uyumludur.

Sanat

Sanat dersinde öğrenciler farklı malzemelerle denemeler yapar, çeşitli sanat akımlarını ve sanatçıları tanır ve yaratıcılıklarını özgürce ifade ederler. Öğrenciler kendi üsluplarını geliştirmeye teşvik edilir.

Müzik

Öğrencilerimiz ritim, tempo, vokal beceriler, enstrüman kullanımının temelleri, beste ve doğaçlama gibi müziksel kavramlarla tanışır ve seviyeleri ilerledikçe bu becerileri geliştirirler.

Beden Eğitimi

Program kapsayıcı ve eğlenceli olacak şekilde tasarlanmıştır. Öğrenciler motor becerilerini geliştirir, takım çalışması yapmayı öğrenir ve fiziksel aktiviteye karşı olumlu bir tutum kazanırlar.