BELS İngilizce Bölümünün amaçları öğrencilerin şunları yapmalarını sağlamaktır:
- İngiliz dili ve edebiyatına ilgi ve merak uyandırmak
- İngilizce dil becerilerini hem akademik hem de gerçek yaşam bağlamlarında uygulayabilme
- Ulusal ve uluslararası müfredata hazırlık
- Metinlerin keşfedilmesi ve anlaşılmasına teknolojiyi entegre etmek
- Dil ile ilgili tüm görevlerde akademik dürüstlük felsefesini desteklemek
Kurslar
İngilizce Hazırlık Yılı
Haftada 22 saatten oluşan bu kurs, öğrencileri 9 ila 12. sınıflarda karşılaşacakları uluslararası müfredata hazırlamak için bir geçiş yılı olarak tasarlanmıştır. Kurs, Cambridge Üniversitesi’nin Checkpoint Serisini kullanan yoğun derslerin yanı sıra roman, kısa öykü, şiir ve kurgusal olmayan seçkilerin analitik okuması yoluyla öğrencilerin İngilizce dil becerilerini, özellikle okuma ve yazmada geliştirmeye odaklanmaktadır. Bu dengeli müfredat, eleştirel düşünme ve analitik becerileri geliştiren konuşma ve dinleme görevlerini entegre etmek için tasarlanmış materyallerle yapılandırılmıştır.
Dil A: İngilizce 9. Sınıf Birinci Yıl IGCSE
Bu kurs, IGCSE uluslararası eğitim programının ilk yılına odaklanmak üzere haftada 7 saatten oluşmaktadır. Öğrencilere IGCSE İngilizce Birinci Dil ve Edebiyat dersleri tanıtılır ve açıklık, kesinlik ve dinleyici farkındalığı gibi iletişim becerilerinin geliştirilmesine odaklanılır. Buna ek olarak, kurs geniş çapta okumayı, metinleri analiz etmeyi ve akademik ve pratik kullanım için yazma becerilerini geliştirmeyi vurgular. Teknoloji, öğrencilerin İngilizce dilini öğrenmelerini ve anlamalarını geliştirmek için dijital kaynakları kullanmalarını teşvik ederek dersin tamamına entegre edilmiştir.
Dil A: İngilizce 10. Sınıf İkinci Yıl IGCSE
Bu kurs haftada 7 saatten oluşur ve uluslararası IGCSE çalışma programına odaklanmaya devam eder. Öğrenciler IGCSE İngilizce Birinci Dil ve Edebiyat derslerine devam ederek 10. sınıfın sonundaki IGCSE sınavlarına hazırlanırlar. Çeşitli metinlerle uğraşırken okuma, yazma ve analiz becerilerini geliştirirler. Buna ek olarak, İngilizceyi farklı bağlamlarda kullanma yeterliliklerini geliştirerek İngilizce dili ile gerçek dünya uygulamaları arasındaki bağlantıyı güçlendirirler.
Dil A: İngilizce 11. Sınıf Birinci Yıl DP Dili ve Edebiyatı
Yüksek Seviye (HL) Dil A: İngiliz Dili ve Edebiyatı
Bu ders, Uluslararası Bakalorya (IBDP) çalışma alanlarının Birinci Yılına odaklanmak üzere haftada 6 saat olarak verilmektedir. Müfredat, edebi tekniklerin ve eleştirel düşünme becerilerinin incelenmesi de dahil olmak üzere yüksek düzeyde sosyal, estetik ve kültürel okuryazarlık geliştirmeye odaklanmaktadır. Odaklanılan temel alanlar arasında edebi eleştiri, metinlerin karşılaştırmalı analizi ve bağımsız edebi yargıların oluşturulması yer alır. Öğrenciler, farklı türleri ve bağlamları keşfederek çok çeşitli İngilizce metinleri kullanmaya teşvik edilir. Öğrenme deneyimini geliştirmek için teknoloji entegre edilir. Öğrenciler ayrıca IBDP İç Değerlendirme kayıtlarını ve Üst Düzey Kompozisyonları için başlangıç araştırmalarını tamamlarlar.
Standart Seviye (SL) Dil A: DP İngiliz Dili ve Edebiyatı Birinci Yıl
Bu ders, IBDP çalışma alanını tamamlamak üzere haftada 5 saat olarak verilmektedir. Öğrenciler farklı türlerden bir dizi metinle ilgilenerek analitik becerilerini ve edebi tekniklere ilişkin anlayışlarını geliştirirler. Ders, güçlü yazma ve iletişim becerilerinin, eleştirel düşünmenin ve metinler hakkında bağımsız yargılar oluşturma yeteneğinin geliştirilmesini vurgular. Öğrenciler, dil ve edebiyat keşiflerini geliştirmek için dijital araçlarla çalışırlar. Kağıt 1 (görülmeyen yorum) ve Kağıt 2 (karşılaştırmalı kompozisyon) için yoğun inceleme ve hazırlık, odak faaliyetleridir.
Dil A: İngilizce 12. Sınıf Dil ve Edebiyat DP İkinci Yıl
Yüksek Seviye (HL)
Bu ders haftada 6 saat olup ileri düzey edebi analiz ve karşılaştırmalı çalışmalara odaklanmaktadır. Temel konular arasında edebi eleştiri, karmaşık metinlerin analizi ve çeşitli edebi formların araştırılması yer alır. Ders, bağımsız düşünmeyi ve edebiyatın küresel ve kültürel bağlamları üzerine düşünmeyi teşvik eder. Teknoloji, öğrencilerin araştırmalarını ve metinleri anlamalarını desteklemede önemli bir bileşen olmaya devam etmektedir. Öğrenciler HL Kompozisyonlarının son taslağını tamamlarlar. Sınav kağıtları 1 ve 2’nin gözden geçirilmesi ve bunlara hazırlık için odaklanma faaliyetleri yoğunlaşır.
Standart Seviye (SL)
Bu ders haftada 5 saattir ve edebi temaların, stillerin ve tekniklerin keşfedilmesine devam eder. Öğrenciler, daha önceki sınıflarda geliştirdikleri becerileri temel alarak çeşitli metinleri analiz ederler. Eleştirel analiz, bağımsız yorumlama ve karmaşık fikirlerle etkileşim kurma becerisine odaklanılır. HL’de olduğu gibi, dijital kaynakların kullanımı öğrencilerin öğrenimini geliştirir. Sınav kağıtları 1 ve 2’nin gözden geçirilmesi ve bunlara hazırlık çalışmaları yoğunlaşır.
Dil A: DP Edebiyat ve Performans Birinci Yıl (SL)
Haftada 5 saatten oluşan bu ders, edebiyat ve tiyatronun disiplinler arası bir sentezidir. Ders, yakın okuma, eleştirel yazma ve tartışmaya dayalı edebi analizi, tiyatronun pratik ve estetik unsurlarıyla bir araya getirir. Öğrenciler çeşitli edebi eserlerle ilgilenir, dramatik metinler icra eder ve metinleri gerçekleştirilmiş performanslara dönüştürürler. Öğrenciler edebiyat ve performansın temel unsurlarını inceler ve aralarındaki dinamik ilişkiyi keşfederler. Birinci yılın odak noktası, 1. Dönem karşılaştırmalı kompozisyon sınavında kullanılacak metinleri okumak ve analiz etmektir. İkinci yarıyılda öğrenciler, gerçekleştirilmiş bir performansla sona eren bir oyunu okur ve analiz ederler; bu analiz, Yazılı Ödevleri için temel olarak kullanılır.
Dil A: DP Edebiyatı ve Performans İkinci Yıl (SL)
Haftada 5 saatten oluşan bu ders, Birinci Sınıfın temel bilgi becerilerinin yanı sıra bireysel disiplinlerle (Edebiyat ve Tiyatro) ilişkili beceri ve süreçleri de sürdürür. Odak noktası, edebiyat ve performans arasındaki etkileşimlerden doğan disiplinler arası anlayışların geliştirilmesidir. İkinci Yıl, Birinci Yılda başlayan Yazılı Ödevin tamamlanmasına ve öğrencilerin kaydedilen dönüşüm performansının İç Değerlendirmesinin başarıyla tamamlanmasına odaklanır.
Bilkent Erzurum Laboratuvar Lisesi Almanca Zümresi
Okulumuz yabancı dil eğitimine günümüz çağında çok önem vermektedir. Bu sebepten okulumuzda Almanca ikinci yabancı dili olarak büyük bir öneme sahiptir. Öğrencilerimiz Hazırlık sınıfından itibaren 12.sınıfa kadar Almanca dersleri almaktadırlar.
Bilkent Erzurum Laboratuvar Lisesi Hazırlık, 9. 10. 11. ve 12. sınıflarında öğretilen ikinci yabancı dil Almancanın öğretiminde esas aldığımız başlıca ilkeler ve hedefleri nelerdir?
Bilkent Erzurum Laboratuvar Lisesi’nde öğrencilerin;
- Yabancı dile karşı olumlu tutum ve ilgilerini artırmak.
- Dört dil becerisini (okuma, yazma, dinleme, konuşma) aynı anda geliştirmek.
- Dört beceri, Avrupa Ortak Dil Referans Çerçevesi ‘ne (CEFR) göre öğretilmektedir.
- Kendilerini akıcı ve doğru biçimde ifade edebilmelerini sağlamak.
- Kültürel gelişimlerini hızlandırarak, kültürel farkındalık yaratmak.
- Yaşam boyu sürecek yabancı dil öğrenme isteğini aşılamak.
- Eleştirel ve yaratıcı düşünme becerilerine sahip olmalarını sağlamak.
- Öğrencilerimizin Almanca dilindeki yeterliliklerini geliştirerek uluslararası geçerliliği olan Avrupa Dil Portfolyosu kapsamında sertifika sınavına hazırlamak ve bu sertifikayı elde etmelerini sağlamak.
Bilkent Erzurum Laboratuvar Lisesi’nde IGCSE (Cambridge Uluslararası Genel Ortaöğretim Eğitimi Sertifikası ) ve IBDP (Uluslararası Bakalorya-Diploma Programı) Almanca programı 2013-2014 Eğitim Öğretim Yılında başlamıştır. IGCSE ve IBDP Almanca alan öğrencilerimizi hem IGCSE/ IBDP’ye hem de yurt dışında eğitimlerine devam edebilmeleri için gereken yeterli dil becerilerini kazandırmak en belirgin hedeflerimizdir.
Almanca Zümresinin amaçları:
Dört Dil Becerisinin temel alındığı Almanca ders programı, öğrencilerin dünya bakışını, kültürlerarası iletişimi, proje tabanlı öğrenmeyi ve öğrenci merkezli eğitimi desteklemektedir. Öğrencilerin, ders içi yapılan aktivitelerin dışında, okul içi ve uluslararası çalışmalarda- PASCH Projeleri- aktif olmaları, dili etkin kullanmaları amaçlanmıştır.
Ayrıca:
- Kendi kültürler arası iletişim yetilerini geliştirmek için kazandıkları Almanca ve genel kültür bilgileriyle duygu ve düşüncelerini aktarmak, tartışmak, kendi kültürel haklarını savunmak ve özgürce yorum yapmak.
- Ulusal ve uluslararası eğitim sistemleri hakkında bilgi edinmek ile ilgili eğitim modellerini karşılaştırmak.
- Edindikleri bilimsel araştırma yöntemleri ile öğrenmede analitik ve eleştirel bir yaklaşım kazanmak, bununla bilgilerini derinleştirmek, kendi özgün düşünceleri ile bilgi, yetenek ve becerilerini geliştirmek.
- Almancayı, tüm kültürel özellikleri ile işitsel, görsel, iletişimsel olarak öğrenme ve kavrana becerisini kazanmak.
- Bilgi alanları arasında bağlantı kurabilme becerisi kazanmak.
- Almanca öğretiminde amaca, konuya ve öğrencinin seviyesine uygun materyal hazırlamak.
- Hedef dilin öğretilmesinde, öğrencilerin bireysel farklılıklarını dikkate alarak duruma uygun öğrenme ortamları hazırlamak.
- Avrupa Ortak Çerçeve Programı kapsamında B1/B2 düzeyinde Almanca dil becerisi edinmek.