Okulumuzun K-12 Türkçe – Edebiyat Bölümü; 21. yüzyıl insanından beklenen temel becerilerden hareketle bilgi okuryazarlığını, yaratıcı düşünmeyi, problem çözme ve iletişim becerilerini, insani ve entelektüel duyarlılığı, evrensel bakış açısını odağına alarak metin merkezli bir eğitim anlayışı benimsemiştir. Okulumuzda Türkçe- edebiyat dersleri anasınıfından 12. sınıfa kadar bütünsel gelişim programı ana hedefinde değerlendirilmektedir. Böylece öğrencinin Türkçe dersi kazanımlarının takibi ve hedeflere ulaştırılması amacı da bütünlüklü olarak görülebilmektedir.
İlkokul kademesinde IB-PYP odağında işlenen Türkçe derslerini ortaokulda IB-MYP takip etmektedir. PYP ve MYP’nin apaçık bir beklentisi, başarılı sorgulamanın, öğrenme sürecinin sonunda öğrenci tarafından başlatılan sorumlu eyleme yol açmasıdır. Türkçe dersi kazanımlarının düşünceli ve uygun eylemleri de kapsaması için, zihnin ötesine geçmesi gerektiğine inanılır. Bu sistemler eleştirel okuma- yazma kazanımlarıyla birlikte kendini ifade etme kabiliyetini de üst düzey sergileyen öğrenciler hedeflemektedir. Lise kademesinde Hem MEB Türk Dili ve Edebiyatı müfredatı hem IGCSE ana dil müfredatı hem de IB-DP Türkçe edebiyat dersinin gereklilikleri en yüksek standartta uygulanır. Böylece öğrencilerimiz araştıran, araştırdığını analiz eden, eleştirel bakış açısı kazanmış; sözlü ve yazılı ifadelerinde Türkçe dil kurallarına uygun; özgün ve yaratıcı eserler ortaya koyabilen, Türk ve dünya edebiyatlarını yakından tanıyarak sanatsal ve estetik zevk kazanmış, farkındalığı yüksek, kendi yaratıcılık ve yeteneklerine güvenen bireyler olarak yetişecekleri bir ortam bulmaktadırlar.
Lise hazırlık kademesinde, MEB Türk Dili ve Edebiyatı müfredatı Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli kapsamında en yüksek standartlarda uygulanmaktadır. Ayrıca, IGCSE ana dil müfredatı ile IB-DP Türkçe Edebiyat dersinin gereklilikleri de titizlikle yerine getirilmektedir. Hazırlık sınıflarında uygulanan bu programlar sayesinde öğrenciler, hem ulusal hem de uluslararası düzeyde kaliteli bir Türkçe eğitimine erişme imkânı bulacaklardır.
9. ve 10. Sınıflarda Türk dili ve edebiyatı dersinde, Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli’ni uygularken IGCSE müfredatını da göz önünde bulunduruyoruz.
IGCSE Müfredatı: IGCSE programı, öğrencilerin eleştirel düşünme, problem çözme ve bağımsız öğrenme becerilerini geliştirmelerine yardımcı olacak şekilde yapılandırılmıştır. Bu program, uluslararası standartlara uygun olarak, dil becerileri, edebi analiz ve metin yorumlama konularında derinlemesine bilgi sağlar. Ayrıca, öğrencilere çeşitli edebi eserleri analiz etme ve kültürel perspektifleri anlama fırsatı sunarak, çok yönlü bir eğitim deneyimi kazandırır.
11. ve 12. Sınıflarda Türk dili ve edebiyatı dersinde, Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli’ni uygularken IBDP (International Baccalaureate Diploma Programme) müfredatını da göz önünde bulunduruyoruz.
IBDP Müfredatı: IBDP programı, öğrencilere derinlemesine akademik bilgi sağlarken, eleştirel düşünme, bağımsız araştırma ve dünya görüşlerini genişletme fırsatları sunar. Bu program, öğrencilerin edebi eserler üzerinde analiz yapma, metin yorumlama ve kültürel bağlamları anlama becerilerini geliştirmelerine yardımcı olur. Ayrıca, öğrencilerin yaratıcı ve analitik düşünme yeteneklerini güçlendirmeyi amaçlayarak, onları küresel vatandaşlık bilinciyle donatır.
Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli: Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli, Türkçe eğitiminin kalitesini artırmayı ve öğrencilerin bireysel yeteneklerini en üst düzeye çıkarmayı hedefler. Bu modelde, müfredat, öğrencilerin sosyal, duygusal ve bilişsel gelişimlerini destekleyecek şekilde tasarlanmıştır. Eleştirel düşünme, yaratıcılık ve iletişim becerileri gibi 21. yüzyıl yetkinliklerini ön planda tutarak, öğrencilerin gelecekteki başarılarına katkıda bulunmayı amaçlar.
Bu iki yaklaşımın birleşimi, öğrencilerin dil becerilerini ve edebi eleştiri, kültürel farkındalık ile bireysel gelişim açısından zengin bir eğitim deneyimi yaşamalarını sağlar. Bu süreçte, öğrencilere destekleyici materyaller ve etkinlikler sunarak, öğrenmeyi eğlenceli ve etkili hale getiriyoruz.