Takım öğretimi, uluslararası öğretmenin ilkokuldaki rolünün önemli bir bölümünü oluşturur (K-4 sınıfı). Uluslararası bir öğretmen, sınıfları ve notları kapsayacak şekilde Türk öğretmenlerle birlikte takım öğretimi ders programına sahip olacaktır. Bu sorumluluk:

“Takım öğretimi, iki öğretmenin bir sınıfta birlikte çalıştığı ve öğrencilerin öğretimi için eşit sorumluluk aldığı bir öğretim yaklaşımıdır. Öğretmenler hem derslerin hazırlanması ve teslimi hem öğrenci çalışmalarının değerlendirilmesi hem de derslerin gözden geçirilmesi ve değerlendirilmesi ile aktif olarak ilgilenmektedirler.”

İlkokulda, her iki öğretmenin de bir istisna dışında her zaman sınıfta aktif olarak ders vermeleri beklenir: ders Türkçe dil dersi olduğunda, uluslararası öğretmen o derste serbesttir (başka bir derse girebilir ya da başka bir işini yapabilir); veya İngilizce dil dersi verildiğinde, Türkçe öğretmeni bu sınıfta serbesttir. Dil dersleri dışında, bir öğretmen ders anlatırken diğerinin odadan çıkması veya bilgisayarda çalışması kabul edilemez.

BELS’te her iki öğretmenin birlikte plan yapması bir beklenmektedir. Öğretmenler dersleri planlarken, öğrenci başarılarını tartışırken, veli toplantıları düzenlerken ve öğrenciler için diğer tüm eğitim sorumluluklarını yaparken birbirleriyle iletişim kurarlar.

Öğretmenler, takım öğretimi için farklı stratejiler kullanabilir.
Öğreten-Gözlemleyen – Öğretmenler özellikle ara değerlendirme ve ünite sonu değerlendirmeleri uygularken bu stratejiyi kullanabilirler. Bir öğretmen öğrenciler hakkında veri toplayıp kaydederken diğeri aktif olaran öğretimi sağlar.

İstasyon Öğretimi – Öğretmenler içeriği ve öğrencileri ayırır. Her öğretmen öğretilecek içeriği bir gruba öğretir ve daha sonra yönergeleri vermek için diğer gruplar ziyaret eder.

Paralel Öğretim – Öğretmenlerin ikisi de aynı konuyu öğretir ancak bunu sınıfı bölerek yaparlar. Bu geç öğrenen ya da öğrenme sürecinde desteğe ihtiyaç duyan öğrenciler için faydalırı.

Alternatif Öğretim – Bir öğretmen büyük grubun sorumluluğunu alırken diğeri daha küçük bir grupla çalışır. Gruplar öğrencilerin öğrenme stillerine veya diğer özel konulara göre oluşturulabilir.

Takım Öğretimi – Her iki öğretmen de aynı anda aktif olarak tüm öğrenci grubuna öğretimi sağlar. Bu strateji, yeni bir konu, kavram veya değerlendirme tanıtılırken kullanılabilir.

Öğreten-Destekleyen – Bir öğretmen dersi ana hatlarıyla yönlendirirken diğer öğretmen diğeri sınıfı izler ve ihtiyacı olan öğrencilere sessiz yardım sağlar. Bu anasınıfı, 1. sınıf ve 2. sınıf öğrencileri için kullanılabilir.