Uluslararası Akademik Programlar

BELS’te IGCSE
Cambridge Uluslararası Ortaöğretim Genel Sertifikası (IGCSE), dünya çapında en tanınmış programlardan biridir. Cambridge IGCSE dersleri, bilginin hatırlanması, sözlü beceriler, problem çözme, inisiyatif, takım çalışması ve araştırma becerileri gibi hayati eğitim becerileri geliştirmekle ünlüdür. Ortaya çıkan yeterlilik, Uluslararası Bakalorya programında yer alan daha üst düzey kurslar için bir temel sağlar. IGCSE, 14 ve 16 yaşları arasındaki iki yıllık eğitimi kapsayan bir dizi ders programı ve değerlendirme programı sunmaktadır. IGCSE sınavları geniş bir yetenek aralığına hitap eder ve yedi puanlık bir skalaya sahiptir: A, B, C, D, E , F ve G. A notu en yüksek başarı seviyesine verilir; C notu BELS’te beklenen minimum performansı gösterir. Bir konuda üstün performans gösteren adaylara ‘yıldızlı A’ notu (A *) verilir. BELS öğrencileri 27.05.2007 tarihli ve 26534 sayılı 45. yasaya göre 11. sınıftaki IB Diploma Programı’na devam etmek için her derste en az “C” almak zorundadır. IGCSE ders programları sayesinde BELS, öğrencilerin aşağıdaki becerilerini geliştirmeyi hedeflemektedir:
Kendisinin ve başkalarının bilgi ve fikirlerleriyle çalışma konusunda kendinden emin,
Cambridge öğrencileri kendilerine ve bilgilerine güvenir ve entelektüel riskler almaya hazırdırlar. Fikirleri ve argümanları yapılandırılmış, eleştirel ve analitik bir şekilde keşfetmeye ve değerlendirmeye isteklidirler. Görüş ve fikirlerini iletebilir, savunabilir ve başkalarının görüşlerine saygı duyarlar.
Sorumluluk sahibi, başkalarına karşı duyarlı ve saygılı
Cambridge öğrencileri kendi öğrenimlerinin sorumluluğunu alır, hedeflerini belirler ve entelektüel bütünlük konusunda ısrar eder. İşbirlikçi ve destekleyicidirler. Eylemlerinin başkaları ve çevre üzerinde etkileri olduğunu bilirler. Kültür ve toplumun önemini takdir ederler.
Öğrenen olarak yansıtıcı ve öğrenme yeteneklerini geliştiren
Cambridge öğrencileri kendilerini öğrenen olarak tanımlarlar. Öğrenme süreçlerinin yanı sıra ürünlerle de ilgilenirler ve yaşam boyu öğrenen olmak için farkındalık ve stratejiler geliştirirler.
Yenilikçi ve yeni ve gelecekteki zorluklar için donanımlı
Cambridge öğrencileri yeni zorlukları memnuniyetle karşılar ve bunları yaratıcı bir şekilde karşılar. Bilgi ve anlayışlarını yeni ve bilinmeyen sorunları çözmek için uygulayabilirler. Yeni düşünme biçimleri gerektiren yeni durumlara esnek bir şekilde uyum sağlayabilirler.
Entelektüel ve sosyal olarak etkileşime geçen ve fark yaratmaya hazır
Cambridge öğrencileri merakla yaşar, sorgulama ruhunu somutlaştırır ve daha derin anlamak isterler. Yeni beceriler öğrenmek isterler ve yeni fikirlere açıktırlar. Sadece bağımsız olarak değil, başkalarıyla da iyi çalışırlar. Yerel, ulusal ve küresel olarak topluma ve ekonomiye yapıcı bir şekilde katılmak için donanımlıdırlar.

BELS’deki Cambridge IGCSE dersleri aşağıda görülmektedir.
Ana dil
Türkçe (0513) Ana Dil
İngilizce (0500) İngilizce Edebiyat (0475)
Matematik (0606)
Biyoloji (0610)
Kimya (0620)
Fizik (0625)
Almanca (0525)
IGCSE Ana Dil İngilizce (0500)
IGCSE Ana Dil İngilizce; net, doğru ve etkili iletişim kurma becerisini geliştirir. Öğrenciler; geniş kapsamlı bir kelime dağarcığı kullanmayı, doğru dilbilgisi, imla ve noktalama işaretleri kullanmayı ve kişisel bir stil ve hitap edilen kitlenin farkındalığını geliştirmeyi öğrenirler. Öğrenciler ayrıca, hem kendi zevkleri için hem de İngilizce’nin nasıl kullanılabileceği konusunda farkındalıklarını artırmak için geniş çapta okumaya teşvik edilir. IGCSE Ana Dil İngilizce ayrıca sentez, çıkarım ve gerçekleri sıralayabilme ve fikirlerini etkili bir şekilde sunma becerisi gibi daha genel analiz ve iletişim becerileri geliştirir.
Cambridge IGCSE İngiliz Edebiyatı (0486)
Müfredat, adayların: edebiyat okuma deneyiminin keyfini çıkarma; edebi metinleri farklı biçimlerde, farklı dönem ve kültürlerden anlama ve bunlara cevap verme; kişisel yanıtları uygun ve etkili bir şekilde iletme; yazarların okuyucuları etkiledikleri farklı yolları takdir etmek; edebiyatın estetik, yaratıcı ve entelektüel büyümeye katkısını deneyimler; edebiyatın insani kaygı duyulan alanların anlaşılmasına katkısını araştırır.
Cambridge IGCSE Matematik (0606)
Başarılı Cambridge IGCSE İleri Matematik öğrencileri aşağıdaki yaşam boyu becerileri kazanır:
Matematiksel kavramların ve ilkelerin daha da geliştirilmesi; matematiksel becerilerin genişletilmesi ve daha ileri tekniklerde kullanımları; problemleri çözme, mantıklı çözümler sunma ve sonuçları yorumlama becerisi; daha fazla çalışma için sağlam bir temel oluşturulması.
Cambridge IGCSE Biyoloji (0610)
Biyolojide, öğrenciler daha fazla çalışmaya ve öğrenmeye devam etmeye uygun bir bilgi ve beceri temeli kazanırlar. Öğrenciler, sağlık ve hastalık, genetik, farklı organizmaların etkileşimleri ve çevresel konular üzerinde durularak canlıların yapısı ve işlevi hakkındaki anlayışlarını geliştirirler. Öğrenciler ayrıca deneysel ve analitik çalışma bağlamında araştırma becerilerini öğrenir ve değerlendirir. Deneysel ölçüm ve doğruluk sınırlarını kavrar.

Cambridge IGCSE Kimya (0620)
IGCSE Cambridge Kimya, öğrencilere laboratuarda pratik aktiviteler konusunda güvenle çalışmak için gereken bilimsel becerileri verir. Kazanılan bilgi ve anlayış IB Kimya programı için güçlü bir temel oluşturmaktadır.
Cambridge IGCSE Fizik (0625)
Cambridge IGCSE Uluslararası Fizik dersi, geniş bir fizik yelpazesini kapsamakta ve hem teori hem de uygulamanın güçlü bir temelini oluşturmaktadır. Ders, IB diplomasıyla özellikle ilgili olan ileri çalışmalarında Fizik isteyen öğrenciler için hem temel hem de genişletilmiş seviyede sunulmaktadır.

BELS’te IB Diploma Programı
IB Diploma Programı bir çekirdek etrafında altı akademik alana sahip bir altıgen şeklinde tasvir edilmiştir. Diploma öğrencileri, altıgen üzerinde temsil edilen altı ders grubunun her birinden birer tane olmak üzere en az altı ders almak zorundadır. Öğrenciler 1 ila 5 arası konu gruplarının her birinden bir konu seçerek Diller, Beşeri Bilimler, Deneysel Bilimler ve Matematik alanlarında geniş kapsamlı deneyim sağlarlar.
Grup 6, Sanat derslerini temsil eder, ancak bazı üniversite dersleri için bazı uzmanlıklara ihtiyaç duyulacağından dolayı, Sanat derslerini almak yerine Grup 2, 3 veya 4’ten başka bir ders seçmek mümkündür. En az üçünün Yüksek Düzey’de, geri kalanının Standart Düzey’de olması gerekir. Yüksek Seviye dersleri 240 saatlik öğretim süresini, standart seviye dersleri ise iki yıllık süre boyunca 150 saati kapsar.
Buna ek olarak, öğrenciler altıgenin merkezinde yer alan üç zorunlu bileşenin gereksinimlerini karşılamalıdır: Bitirme Tezi, Bilgi Kuramı ve Yaratıcılık, Etkinlik ve Hizmet (CAS).
Altıgen Çekirdeği: CAS, TOK ve Bitirme Tezi
Diploma almak için öğrencilerin CAS, TOK ve Bitirme tezi bileşenlerini tamamlamaları gerekir. Burada IB Diploma Programının farkı görülmektedir: sadece dar akademik disiplinler içermemektedr. Bitirme tezinin kesin bir takvimi yoktur (aşağıya bakınız) ancak TOK ve CAS için vardır.
(CAS) Yaratıcılık, Etkinlik ve Hizmet, toplum hizmetlerine ve örneğin oyunlara, prodüksiyonlara ve spora katılımı içerir. Öğrencilerin 11. ve 12. Sınıfta 150 CAS saatini belgelemeleri beklenmektedir.
Öğrenciler üç alanda başarılarının kalitesini ve genişliğini sınıf dışında gösterirler. TOK (Bilgi Kuramı) dersi, IB’yi bir arada tutan yapıştırıcıdır. Öğrencilerin ders boyunca bir düşünür olarak gelişmesini ve daha sonra bir sunumun yanı sıra bir makale yazmasını gerektirmektedir.
Bitirme Tezi, 4000 kelimelik orijinal, tamamen açıklamalı bir eserdir.

IB’nin Misyonu nedir?
Uluslararası Bakalorya, kültürlerarası anlayış ve saygı ile daha iyi ve daha huzurlu bir dünya yaratmaya yardımcı olan sorgulayan, bilgili ve ilgili gençler geliştirmeyi amaçlamaktadır. Bu amaçla organizasyon, zorlu uluslararası eğitim programları ve titiz değerlendirme programları geliştirmek için okullar, hükümetler ve uluslararası kuruluşlarla birlikte çalışır. Bu programlar, dünya genelindeki öğrencileri, farklılıklarıyla birlikte diğer insanların da doğru olabileceğini anlayan, aktif, merhametli ve hayat boyu öğrenmeye istekli bireyler olmaya teşvik eder.
Uluslararası Bakalorya Diploma Programı nedir?
IB Diploma Programı, iyi motive edilmiş 16-19 yaş arası çocuklar için tasarlanmış ve bir dizi “temel” gerekliliği tamamlamanın yanı sıra altı akademik ders aldıkları bir programdır. Dünyanın en iyi üniversiteleri tarafından kabul edilmektedir. Program 1968 yılında başlamıştır ancak dünya çapında okullar ve üniversiteler böylesine bütüncül bir eğitimin güçlü yanlarını tanıdıkça ivme kazanmaktadır.

Kaynak: IBO.org
BELS ve IB Diploma Programı

11. ve 12. sınıftaki tüm öğrencilerin IB programına katılmaları gerekmektedir. Öğrenciler altı IB ders alanında sınava girmek zorundadır. Ayrıca üç zorunlu bileşenin gerekliliklerini tamamlamaları beklenmektedir.
Öğrenciler IB Diplomasını tamamladıkarı gibi YKS’ye de girmektedirler. Öğrenciler lise diplomalarına hak kazanabilmek için Diploma Programı’nı başarıyla geçmelidir. IB Diplomasını almak için öğrencilerin aşağıdaki kriterleri yerine getirmeleri gerekir:

  • En az 24 puan (Programda alınabilecek maksimum puanı 45) ve ayrıca tüm temel bölümleri başarıyla tamamlamak ( CAS, TOK ve Bitirme Tezi)
  • Üç ileri düzey derste, her ders için en az 3 puan ve toplam minimum 12 puan, üç SL dersinde her birinden en az 2 puan.
  • Veya toplam 28 puan almayı başarmak.
    IB değerlendirmesinde özel olan nedir?
    Diploma Programında değerlendirme hem harici olarak notlandırılan final sınavlarını hem de öğretmen tarafından IB kriterlerine göre gerçekleştirilen ve daha sonra IB tarafından harici olarak denetlenen iç değerlendirmeyi içerir.
    4.000 sınav okuyucusunun yeterlilikleri bir denetleme süreci ile kalite kontrol sürecinden geçirilir. IB sınavlar sırasında okulların rastgele denetlemesini yapar.