
Bilkent Erzurum Laboratuvar Okulu’nda liseye kabul edilen öğrenciler, birbirini tamamlayan üç aşamalı bir akademik programdan geçerler.
IGCSE:
Cambridge Uluslararası Ortaöğretim Genel Sertifika Programı, 9. ve 10. sınıflarda uygulanır. Uluslararası geçerliliğe sahip bu program, temel derslerde bilgi birikimini, eleştirel düşünme becerilerini ve sınav yetkinliklerini geliştirir. Müfredat, Millî Eğitim Bakanlığı’nın (MEB) gerekliliklerini karşılayacak şekilde uyarlanmıştır.
Hazırlık Programı:
Bu program, okula yeni başlayan öğrencilere güçlü bir temel sunarak İngilizce dil becerilerini geliştirmeye ve lise öğrenimleri boyunca ihtiyaç duyacakları çalışma becerilerini kazandırmaya odaklanır.
IB Diploma Programı (IBDP):
IBDP, üniversite öncesi dönemde öğrencileri akademik açıdan donanımlı ve çok yönlü bireyler olarak yetiştirmeyi amaçlayan, uluslararası geçerliliğe sahip, yoğun bir programdır. Öğrenciler geniş bir yelpazede altı ders alanında eğitim alır ve üç zorunlu çekirdek bileşeni tamamlar: Bilgi Kuramı (TOK), Uzun Deneme (EE) ve Yaratıcılık, Aktivite, Hizmet (CAS). Bu bileşenler, eleştirel düşünmeyi, bağımsız araştırmayı ve bütünsel kişisel gelişimi destekler.
BELS’te 11. ve 12. sınıf öğrencilerinin tamamı IB Diploma Programını tamamlamakla yükümlüdür. Öğrencilerin, Millî Eğitim Bakanlığı (MEB) Lise Diplomasına hak kazanabilmeleri için IB Diploma gerekliliklerini başarıyla yerine getirmeleri gerekir.
Cambridge Uluslararası Genel Ortaöğretim Sertifika Programı (IGCSE) tüm dünyada kabul görmüş eğitim programları arasında yer almaktadır. Okulumuz Eylül 2008 tarihinde Cambridge Uluslararası Sınavlar Merkezi tarafından akredite edilmiştir.
Cambridge IGCSE programı öğrencilerin akademik gelişimleri için bilginin kavranması, sözel beceriler, problem çözme becerisi, girişimcilik, takım liderliği ve sorgulayıcı kişilik gibi birçok beceriyi kazandırmayı hedeflemektedir. 14-16 yaş öğrencilerine yönelik iki yıllık bir program sonunda elde edilen başarı bir üst seviyedeki Uluslararası Bakalorya Diploma Programı gibi birçok çalışma için temel oluşturmaktadır.
Okulumuzda 9. ve 10. sınıf öğrencilerimiz Milli Eğitim Bakanlığı müfredatları ile aynı anda IGCSE programını takip ederler. İki yıllık program sonunda öğrencileri dış merkezli bir sınav süreci beklemektedir. Sınavlar İngiltere’de değerlendirilmekte olup öğrenciler A*-G not baremi arasında notlar almaktadır.
10. Sınıf öğrencilerimizin okulumuzda 11. sınıfa devam edebilmeleri ve Uluslararası Bakalorya Diploma Programı kapsamında standart seviye dersler alabilmeleri için en az “C” notu almaları gerekmektedir. Yüksek seviye derslerin alınabilmesi için ise öğrencilerin ilgili derslerden IGCSE sertifikalarında en az iki B ve bir A notunun olması gerekmektedir. Okulumuzun IGCSE programı başarı kriterleri ile ilgili detaylı bilgiye buradan ulaşabilirsiniz.
Aşağıda okulumuzda IGCSE kapsamında okutulan dersler yer almaktadır:
- Türkçe-Ana Dil (0513)
- İngilizce- Ana Dil (0500)
- İngilizce- Edebiyat (0475)
- Uluslararası Matematik (0607)
- Biyoloji (0610)
- Kimya (0620)
- Fizik (0625)
- Almanca-Yabancı Dil (0525) (Seçmeli ders)
IGCSE kapsamında işlenen tüm dersler İngilizce olarak işlenmektedir.
Kaynak:www.cie.org.uk
ULUSLARARASI BAKALORYA DİPLOMA PROGRAMI

IB Misyon ve Vizyonu
Uluslararası Bakalorya Diploma Programı (International Baccalaureate Diploma Program -IBDP) 16-19 yaş aralığındaki öğrencileri yükseköğretime en iyi şekilde hazırlayan ve uluslararası ölçütlerde değerlendirme kriterleri bulunan akademik bir programdır.
Uluslararası Bakalorya, kültürlerarası anlayış ve saygı yoluyla daha iyi ve daha barışçıl bir dünya yaratmaya yardımcı olan sorgulayan, bilgili ve ilgili genç insanlar yetiştirmeyi amaçlamaktadır. Bu amaçla organizasyon, zorlu uluslararası eğitim ve titiz değerlendirme programları geliştirmek için okullar, hükümetler ve uluslararası kuruluşlarla birlikte çalışmaktadır. Bu programlar, dünyanın dört bir yanındaki öğrencileri, farklılıklarıyla birlikte diğer insanların da haklı olabileceğini anlayan aktif, şefkatli ve yaşam boyu öğrenen bireyler olmaya teşvik etmektedir.
Uluslararası Bakalorya Diploma Programı nedir?
IB Diploma Programı, motivasyonu yüksek 16-19 yaş arası öğrenciler için tasarlanmış, öğrencilerin bir dizi “temel” gereklilikleri tamamlamasının yanı sıra altı akademik ders seçerek eğitim aldıkları bir müfredattır. IB diploma programı 2 yıllık süre içerisinde öğrencileri fiziksel, entelektüel, duygusal ve ahlaki bakımdan geliştirmektedir. Aynı zamanda dünyanın en iyi üniversitelerine giden bir yoldur. IB Diploma Programı 1968 yılında başlatılmıştır ancak dünya çapındaki okullar ve üniversiteler bu tür bütünsel bir eğitimin güçlü yanlarını fark ettikçe IB Diploma Programı da yıllar içerisinde ivme kazanmıştır.
IB Diploma Programı, bir çekirdek etrafında altı akademik alan ile tasvir edilmiştir. Diploma öğrencilerinin, altı ders grubundan her birinden bir konu olmak üzere en az altı ders seçmeleri gerekmektedir. Öğrenciler 1’den 5’e kadar olan ders gruplarının her birinden bir ders seçerek Diller, Beşeri Bilimler, Fen Bilimleri ve Matematik alanlarında geniş bir deneyim elde ederler.
Grup 6 Sanat derslerini temsil eder ancak bazı üniversite dersleri için uzmanlaşmaya ihtiyaç duyulacağından, Sanat dersleri yerine Grup 2, 3 veya 4’ten bir ders daha almak mümkündür. Bu derslerden en az üçü Yüksek Düzeyde, geri kalanı ise Standart Düzeyde olmalıdır. Yüksek düzey dersleri 240 saatlik öğretim süresini kapsarken, standart düzeydeki dersler iki yıl boyunca 150 saati kapsamaktadır.
Buna ek olarak öğrenciler, temelde yer alan üç zorunlu bileşenin gerekliliklerini yerine getirmelidir: Genişletilmiş Makale, Bilgi Teorisi ve Yaratıcılık, Aktivite ve Hizmet (CAS).
6 DERS DIŞINDA IB DİPLOMA PROGRAMININ MERKEZİNDE YER ALAN TEMEL GEREKSİNİMLER
Yaratıcılık, Aktivite, Toplum Hizmeti—sanatsal aktiviteler katılım (yaratıcılık), spor, akademik geziler, yerel/uluslararası projeler (hareket), ve toplum hizmeti projeleri
Bitirme Tezi —4000 kelimeden oluşan öğrencinin kişisel ilgi alanına göre belirleyeceği akademik makale.
Bilgi Kuramı— bilginin kaynağını ve neyi nasıl bildiğimizi sorgulayan 100 saatlik bir eleştirel düşünme dersidir. Bu ders bağlamında öğrenciler bir sergi çalışması yaparlar. İkinci yıl ise 1600 kelimelik bir makale yazarlar.
IBDP kapsamında öğrencilerimiz aşağıdaki kazanımlara ulaşmaya çalışmaktadırlar. IBDP öğrencileri:
- Fiziksel, entelektüel, duygusal ve etik olarak kendilerini geliştirirler.
- Yükseköğrenimde kullanılacak tekniklerin öğrenilmesinin pekiştirilmesi sağlanır.
- En az iki dil öğrenimi sağlanarak gelişen dünyaya ayak uydurmak ve kültürel bağlar oluşturmak.
- Geleneksel akademik öğrenim metotlarının dışına çıkarak bilginin kaynağını sorgulamak.
NEDEN ULUSLARARASLARI BAKOLARYO DİPLOMA PROGRAMI?
IB değerlendirmesinin özelliği nedir?
Diploma Programı değerlendirmesi, hem harici olarak notlandırılan final sınavlarını hem de öğretmen tarafından IB kriterlerine göre yapılan ve daha sonra IB tarafından harici olarak denetlenen iç değerlendirmeleri içerir.
Tüm 4.000 sınav görevlisi, bir moderasyon süreci aracılığıyla ‘kalite kontrolünden’ geçirilir. IB, sınavlar sırasında okullarda rastgele denetimler gerçekleştirir.
Diploma Programı değerlendirmesi – ilkeler ve uygulama – ibo.org adresinde mevcuttur
BELS VE IB DİPLOMA PROGRAMI
Yoğun bir hazırlık ve teknik sürecin ardından okulumuz 2010 yılı Mart ayında Uluslararası Bakalorya Organizasyonu tarafından yetkilendirilerek IB diploma programı derslerine başlamıştır. IB diploma programı 2 yıl boyunca okulumuzda 11 ve 12. Sınıf öğrencilerinin uluslararası ölçütler ile değerlendirildikleri çalışmaları kapsamaktadır. 11 ve 12. Sınıf öğrencilerinin tümü için IBDP programı zorunludur. Liseden mezun olmak için öğrencilerin bu programı başarıyla tamamlamaları gerekmektedir.
Okulumuzda IB Diploma Programı, 2010-2011 Eğitim-Öğretim yılında uygulanmaya başlamış ve okulumuz ilk mezunlarını Haziran 2012 tarihinde vermiştir.
Öğrencilerin gelecekte edinecekleri mesleklere göre şekil verdikleri IBDP ders seçimleri için 3 standart seviye(SS) 3 de yüksek seviye(YS) ders seçimi yapılmaktadır. IBDP programı kapsamında alınan derslerin tamamı İngilizce olarak işlenmektedir.
Aşağıda okulumuzda IBDP kapsamında yürütülen derslerin listesi yer almaktadır.
Grup 1:
- Dil A: Edebiyat (Türkçe) YK/SS
- Dil A: Dil ve Edebiyat (İngilizce) YK/SS
- Dil A: Edebiyat ve Performans (İngilizce) SS (Eylül 2014)
Grup 2:
- Dil B: Almanca SS
Grup 3:
- 20. YY ’da Türkiye SS
- Küresel Politikalar YS
Grup 4:
- Fizik YK/SS
- Kimya YK/SS
- Biyoloji YK/SS
- Bilgisayar Bilimi SS
Grup 5:
- Matematik YK/SS
OKULUMUZDA YER ALAN MEVCUT IB DİPLOMA PROGRAM KOMBİNASYONLARI
| KOMBİNASYON 1 | KOMBİNASYON 2 | KOMBİNASYON 3 | |||||
| TIP | MÜHENDİSLİK | İŞLETME/HUKUK | |||||
| Turkish SS/YS | 5 | Turkish SS | 5 | Turkish YS | 6 | ||
| İNGİLİZCE SL-Edebiyat ve Performans SS | 5 | İNGİLİZCE SL-Edebiyat ve Performans SS | 5 | İNGİLİZCE YS | 6 | ||
| Kimya YS | 6 | Fizik YS | 6 | Biyoloji SS | 4 | ||
| Biyoloji YS | 6 | Kimya YS | 6 | Matematik SS | 6 | ||
| Matematik SS/YS | 6 | Matematik YS | 6 | Küresel Politikalar YS | 6 | ||
| 20. yy.’da Türkiye SS | 4 | 20. yy.’da Türkiye SS | 4 | 20. yy.’da Türkiye SS | 4 | ||
| Bilgi Kuramı | 2 | Bilgi Kuramı | 2 | Bilgi Kuramı | 2 | ||
| Toplam Saat 34 | Toplam Saat 34 | Toplam Saat 34 | |||||
| KOMBİNASYON 4 | KOMBİNASYON 5 | KOMBİNASYON 6 | |||||
| MÜHENDİSLİK | MİMARLIK | BİLGİSAYAR BİLİMİ | |||||
| Türkçe A Edebiyat YS | 6 | Türkçe A Edebiyat YS | 6 | Türkçe A Edebiyat YS | 6 | ||
| İNGİLİZCE SL-Edebiyat ve Performans SS | 5 | İNGİLİZCE SL-Edebiyat ve Performans SS | 5 | İNGİLİZCE SL-Edebiyat ve Performans SS | 5 | ||
| Fizik YS | 6 | Fizik YS | 6 | Fizik YS | 6 | ||
| Kimya SS | 4 | 20. yy.’da Türkiye SS | 4 | 20. yy.’da Türkiye SS | 5 | ||
| Matematik YS | 6 | Matematik YS | 6 | Matematik YS | 6 | ||
| 20. yy.’da Türkiye SS | 4 | Almanca B SS* | 5 | Bilgisayar Bilimi SS | 4 | ||
| Bilgi Kuramı | 2 | Bilgi Kuramı | 2 | Bilgi Kuramı | 2 | ||
| Toplam Saat 33 | Toplam Saat 34 | Toplam Saat 34 | |||||
| Bu kombinasyona hafta bir ders çalışma saati verilir. | *Bu kombinasyonda Almanca B standart seviyede verilir. | ||||||
Kaynak: www.ibo.org
